Wednesday, June 22, 2016

04. ලැබ් රැට්ස් සහ පරීක්ෂණ



ලැබ් රැට්ස් ; එනම් පරීක්ෂණාගාර මීයන්; කියන්නේ මීයන් ජාතියක් නොවන බව මට පැහැදිලිවම කියන්නට සිත්වෙන්නේ කුමන කාරනාවක් නිසාදැයි මම එකවරම ගොනුකරගතහැකි කාරණයකින් තොරව බවත්, එනම් කරනා රැසක් හේතුවන බවත් මම ඊයේ දවස තිස්සෙම කලපනා කලෙමි. පරීක්ෂණාගාර මීයන්ට , සාමාන්‍ය මීයෙකුට ඇති අයිතියක් හෝ වගකීමක් කියා කිසිවක් නැති නිසාත්, ඔවුන්ගේ ජිවන රටාව කිසිසේත්ම සාමාන්‍ය මීයෙකුට ළඟාවිය නොහැකි පරාසයක විහිදී ඇති නිසාත්, මම මගේ සිතුම් ලියාතැබීමට කල්පනා කලෙමි.

ඔවුන් තමන්ගේ ජිවන රටාවකට උරුමයක් නැතුවම ඉපදෙති. නමුදු කුමක්හෝ හේතුවකට අලුත් ජිවන රටාව ඔවුන්ගේ ඒකායන අරමුණ ලෙස තබාගනිති. බාහිරෙන් හෝ අභ්‍යන්තරව අඩුපාඩුවක් පරීක්ෂණාගාර මීයන්ට නැත. ඔවුන්ගේ හදවත, මොළය සෑමවිටම ක්‍රියාකළ යුතුය. ( එසේ නොවන කෙනෙකුට පරීක්ෂණාගාර මීයෙකු වන්නට කිසිම අයිතියක් නැත) එසේ වන්නට ඇති එකම සහ ප්‍රධානම හේතුව වන්නේ, සෑමවිටම ඔවුන්ගේ හෘද ස්පන්ධනය සහ මොලයේ ක්‍රියාකාරිත්වය ගැන සියලු දෙනාම ඇසගසාගෙන සිටින බැවිනි.

පරීක්ෂණාගාර මීයන් සිය කාර්යයෙහි නිරතුරුවම නිරතවී සිටින බව, ඔවුන් විසින්ම නොදක්නා තොරතුරකි. ඔවුන්ගේ හදවත් පිරික්සන්නට නොයෙකුත් ක්‍රම සහ විධි තීරණය කරන්නේ ඔවුන් නොවෙතත්, ප්‍රතිචාර ලබාදීමේදී තමන්ට කැමති නිරීක්ෂණයක් වෙත නිරීක්ෂකයා යොමුකිරීමට පුර්ණ නිදහස ඇත. හදවත කෙතරම් වේගයෙන් ගැහෙමින් පැවතුනද, එහි ඇති වේදනාව, ශෝකය මැනීමට නොහැකි බැවින් එය කවර තරමේ කම්පනයක්දැයි නිරීක්ෂකයාට නිර්ණය කිරීමට අපහසුය. එබැවින්, නිරීක්ෂකයා /පරීක්ෂකයා අන් ක්‍රමයක් හෝ බෙහෙතක් ලබාදීමෙන් තමන්ගේ පර්යේෂණය නොකඩවා සිදුකරනු ඇත. හදවත් බිඳීම්, තැලීම්, පහුරුගෑම් ආදිය පමණක් පර්යේෂණාගාරයේ සැඟවිය හැකි නමුදු, ඔබේ පර්යේෂකයාගේ දක්ෂතාවය අනුව ඒවාද ප්‍රතිපල සටහනේ සඳහන් වීමට ඉඩ තිබේ.

මේ  දැනගන්නට නම්, ඔබ පර්යේෂණාගාර මීයෙක්ම විය යුතුය. එය එතරම් පහසු කටයුත්තක් නොවේ. ( පර්යේෂණාගාර මීයෙකු ලෙස තේරී පත්වීම මිස එයින් පසුව නොවේ). පර්යේෂණාගාර මීයෙකු වන්නට පුදුම කට්ටක් කන අතරේ පවා මට වැටහුණු තවත් කාරනාවක්ද ඇත. එනම්, එසේ වන අතරද වන්නෙම තවත් පර්යේෂණ රාශියක ස්පෙසිමන් එකක් ලෙස ක්‍රියාකර ඇති බවයි. ඒ සෑම මොහොතකදීම මගේ හදවතත්, මොළයත් තිබෙන බව මට , මා විසින්ම පරික්ෂා කරගැනීම සිදුවීම ඇරඹුණි.

යම් පරිෂණයක් අතරතුර අතපය මත කැපුම් තුවාලද, මුහුණේ පහුරුගෑම්ද ඉතිරි වුවද, හදවත සහ මොළය නැවතත් පනගසා හොඳින් ක්‍රියාකරන්නට වුයෙන් දිවිගලවාගත හැකිවිය. හදවතේ තෙත හෝ මොළයේ පැහැය ඒ අවස්ථා වලදී සැලකිල්ලට නොගන්නාබව නොදැන සිටි බැවින්, මම සෑමවිටකම උපලක්පනය කලේ කොයි මොහොතේ හෝ අසාර්ථක වනු ඇතිය කියාය.

සුදුසුකම් සොයනවිට කෙතරම් කටු ගාල් තුල සිරවුවද කලින් කි පරිදි මොහොතකට නතරවන හදවතත් මොළයත් මද වෙලාවකින් නැවත ක්‍රියාකලද , ස්පන්ධන වේගය, තිව්‍රතාවය හෝ අභ්‍යන්තර කැළඹීම් කිසිවක් එකී අවස්ථා වලදී පරාමිති වලට අයත් නැත. ඒවා වැදගත් වන්නේ පර්යේෂණාගාරයට ඇතුළත්වූ පසුවය. ඒ වනවිට කෙනෙකු ( මීයෙකු ) ගේ එක අංශයක් නිර්වින්දිතව සිටිනුද, තවත් කෙනෙකුගේ ( මියෙකු) සියලු අංශ නිර්වින්දිතව පවතිනු දක්නට ලැබුනද, අවාසනාවට මගේ කිසිදු කොටසක් එවන් වාසනාවක් මට රැගෙන ආවේ නැත. නිරෝගිකම නිසාදෝ එළැඹෙන්නට තිබුණු පර්යේෂණ එන්න එන්නම සංකීර්ණ සහ දරුණු ගණයේ ඒවාම විය නමුදු, ඒ සෑම විටකදීම හදවත, මොළය පවතිනවාද නිරීක්ෂණයට අමතරව කැපුම්, සිරීම් සඳහා ප්‍රතිකාර තමන් විසින්ම සිදුකරගතයුතුව තිබුණි.

තමන්ගේම තුවාලවලට තමන්ම ප්‍රතිකාර කරගැනීම සැබෑ වශයෙන්ම වේදනාකාරී අත්දැකීමකි.

පරීක්ෂකයා නොදන්නා දහසකුත් දේවල් පර්යේෂනාගාරවල සිදුවන බව මම අදටත් විස්වාස කරමි. එනම්, පරික්ෂකයාගේ පරීක්ෂණයට ලක්කරන මීයා හැර වෙනත් මීයන් අතර ඇති දුක් කන්දරාවයි.

එයින් සමහරෙක් ( මීයෙක් ) අතුරුදහන් වෙති. තවත් සමහරෙක් ( මීයෙක් ) සියතින්ම හදවත හෝ මොළය පාලනය කරගන්නට ඉගෙන ගැනීම නිසා පර්යේෂකයාගේ බලාපොරොත්තු බිඳදමති. තවත් කෙනෙක් ( මීයෙක් ) පුර්ණ හෝ අර්ධ ලෙස මියයති.

නමුදු.....
පර්යේෂකයා සාර්ථක වීම සඳහාම තවත් කෙනෙකු ( මීයෙකු ) හදවත, මොළය ක්‍රියාකරද්දීම මිය යති.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...